In Flevoland heb je het clubje Flevolandse zakenvrouwen. Dat kiest ieder jaar het zakenmeisje van het jaar. U voelt hem al, ik moet er weinig van hebben.
Dan is er nog een tweede prijsje voor de dames: De Vrouw in de Media Award. Met de Vrouw in de Media Award willen de organisatoren vrouwelijke experts en rolmodellen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en redacties aanmoedigen om hen vaker dat podium te bieden.
Dus als ik een reactie wil hebben op een onderwerp, moet ik eerst kijken of de te interviewen persoon een rokje aan heeft, en dan pas kijken of ze er wat zinnigs over te zeggen heeft.
Nu wil ik niet beweren dat de Flevolandse Zakenvrouwen een overgewaardeerd brei- en haakclubje is. Maar waarom de sekse zo promoten als aanbeveling voor expertise? Bovendien, als een vrouw wat te melden heeft, dan kan ze gewoon de redactie van de krant bellen, mailen of appen. Verder zit ik een beetje met het hij/zij/hun/hen/x. Ben je man, maar voel je je vrouw, mag je je dan ook meedoen aan die De Vrouw in de Media Awards, kan je dan ook Zakenvrouw van Flevoland worden. Geen idee.
Uiteindelijk kan je voor alle categorieën wel zakenclubjes initiëren: zakentransgender van het jaar, zakenmigrant van het jaar, de zakenmigrant in de media award. Ik noem maar wat.
En de woorden zakenman of zakenvrouw zijn in deze tijd toch zo achterhaald en not done.
Zakenmens!!