Wij houden van makkelijke en lekkere koffie. Dus mijn vrouw Jessica en ik bestelden online voor 238 euro een koffiemachine bij de Lidl-shop.
‘Wij bezorgen de koffiemachine vandaag tussen 14.00 en 16.00 uur bij u’, meldde Lidl ons vanochtend.
Jessica bleef thuis en ….. ja hoor, de pakketbezorger om 14.05 uur aan de deur.
“Bent u nummer 119?’, vraagt de bezorger en hij laat een pakketje zien ter grootte van een kleine schoenendoos.
“Daar zit geen koffiemachine in”, denkt mijn vrouw nog.
“Wacht”, zegt de bezorger van DHL, “dit is voor iemand anders, ik kom zo bij u terug.”
Mijn vrouw heeft hem nooit meer gezien.
Geen koffie-machine.
Komt er eind van de middag een mailtje van de Lidl:
“Beste Robert, We hebben vandaag geprobeerd je pakket bij je te leveren. Helaas was je op dat moment niet thuis en was bezorging bij de buren niet mogelijk. Je hebt waarschijnlijk een kaart van DHL in je brievenbus gevonden. Met de code op deze kaart kun je op de site van DHL aangeven, wanneer zij weer bij je langs kunnen komen.”
Mijn vrouw ontsteekt in toorn. En dan is het slecht kersen eten.
“Ik heb die pakketbezorger zelf gesproken”, schreeuwt ze. “Bel die Lidl op. Dien een klacht in.”
Die kaart van de DHL zat overigens ook niet in de bus.
Ik bel de Lidl.
“Ja, zegt het meisje van de klantenservice, “ik zie dat u niet thuis was.”
Ik leg uit dat mijn vrouw de bezorger zelfs gesproken heeft.
Het meisje valt stil.
“Waar is mijn koffiemachine nu?”, vraag ik.
Ze weet het niet.
“Hij wordt morgen weer aangeboden”, lacht ze daarna.
“Hoe kan ik daar nu zo zeker van zijn?”, vraag ik.
Dat wist ze ook niet.
“Als dat ding er morgen niet is, wil ik mijn geld van de Lidl terug”, bries ik.
“Daar beginnen wij als Lidl niet aan, u kunt niet terugkomen op uw koop”, bitst ze.
“Dan ben ik dus 283 euro aan de Lidl kwijt”, brul ik nu. “Ik ben jullie sponsor niet. Weet je wat ik koop nooit meer wat bij de Lidl, en ik zorg ervoor dat mijn hele netwerk dat niet meer doet. Ik schrijf er een ronkend stuk over.”
Ze geloofde er niets van en hing op.
Zonder gedag te zeggen.
Ik zet weer koffie met de hand.
En Lidl raakt een hele serie klanten kwijt.
En mijn vrouw Jessica en ik?
Wij beginnen een Instagram: #Aanlidldoenwijnietmeermee.