60 Almeerse ondernemers, voor het merendeel van de Floriade Businessclub, hebben een brief geschreven aan de gemeenteraad waarin ze stellen dat de Floriade door moet gaan.
Het getal van 60 werd in de gemeenteraad genoemd als argument dat dé ondernemers van Almere achter de Floriade staan.
Dé ondernemers? In Almere zijn ruim 10.000 ondernemingen. Dus 0,6% van de ondernemingen heeft die brief geschreven, 0,6% die door de Almeerse politici tot alle 10.000 ondernemers wordt gepromoveerd.
Dat heet inlegkunde.
9 zelfbenoemde ZZP-communicatie-vaklui uit Almere schrijven een brief – die ook op LinkedIn staat- aan de gemeenteraad met de post ‘”wij, de communicatie- en marketingvaklui van Almere, een open brief hebben gestuurd naar het college en de raad van Almere, naar de Floriade en naar de media. De communicatie en marketing kan zoveel beter. We willen helpen kantelen naar een succesvol verhaal. Dat kunnen we en willen we. Samen. Maar wel als de wiedeweerga.”
Tot mijn stomme verbazing stond mijn naam onder deze post op LinkedIn.
1. Ik heb niets met die brief te maken.
2. Ik zit niet – zoals de zelfbenoemde vaklui – te wachten op een commerciële opdracht van de Floriade om haar communicatie te doen, hoewel daar vast veel geld in is te verdienen. Op LinkedIn heet dit ‘Phishing naar opdrachten.’ Puur eigenbelang dus.
3. Mijn persoonlijke mening over de Floriade zal ik nooit naar buiten brengen, want de Floriade is politiek. Dat de zelfbenoemde communicatievaklui een politieke mening hebben is prima, maar onverstandig. Tante Truus en Ome Tinus in Almere zullen dit wel door hebben en daar weer een mening over hebben.
Maar ik… ik heb dus niets met die brief te maken, wil mijn naam niet onder die post op LinkedIn hebben.
Inmiddels is mijn naam – op mijn verzoek – door de zelfbenoemde communicatievaklui verwijderd.
Het kan lachen worden als de zelfbenoemde communicatievaklui de PR-opdracht van de Floriade B.V. binnenslepen.
Ik wacht op de zinsnede: “De Floriade wordt mede mogelijk gemaakt door Robert Mienstra.”